SSSH

PočetnaVijestiNacionalne aktivnostiNajava prosvjeda vozača i ostalih radnika u autobusnom javnom linijskom prijevozu

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Najava prosvjeda vozača i ostalih radnika u autobusnom javnom linijskom prijevozu

Zagreb, 16.5.2022. - Savez samostalnih sindikata Hrvatske zajedno sa Sindikatom prometa i veza Hrvatske, Udrugom sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske i Udrugom hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika najavili su prosvjed vozača i ostalih radnika u autobusnom javno linijskom prijevozu, u srijedu 18.5.2022. u 11 sati ispred Ministarstva mora, prometa i veza. Prosvjedom se još jednom želi skrenuti pažnja na gotovo 7 tisuća radnih mjesta koja su ugrožena jer Vlada RH već nekoliko godina odugovlači implementaciju Uredbe Europske Unije kojom bi županijski javni linijski prijevoz profunkcionirao kao javna usluga.

Nećemo prihvatiti dugogodišnju praksu da se u Hrvatskoj uništavaju trgovačka društva zbog nedjelovanja Vlade RH u kombinaciji s nelojalnom konkurencijom koja niti ima radnike, niti autobuse, niti uplaćuje doprinose u državni proračun, već svoj vlastiti interes ostvaruje kao platformska tvrtka. Oni poput predatora ulaze na tržište, u početku nude niže cijene da bi uništili konkurenciju, a nakon što prave tvrtke propadnu i ljudi ostanu bez posla, onda ih preuzimaju, postaju monopolisti i cijene dižu nekoliko puta više od onih na početku, izjavio je Mladen Novosel, predsjednik SSSH.

Neprovođenje europske Uredbe i važećih zakona ima teške posljedice na autobusni prijevoz u Hrvatskoj, koji je već pandemijom bio dobro uzdrman.

Svjedočimo odugovlačenju u provedbi europske Uredbe, za što smatramo da ne postoji opravdan razlog te na brojnim sastancima i putem mišljenja pravnih službi ukazujemo na to resornom Ministarstvu i nije nam jasno što se čeka. Da bude cijela stvar još čudnija, početkom godine je Zagrebačka županija upravo temeljem pravnog instituta izvanredne mjere sukladno Uredbi 1370/2007 sklopila odgovarajuće ugovore o javnim uslugama, a uskoro nakon nje i Koprivničko-križevačka županija, tvrdi Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika.

Posljednje  tri godine zabilježen je drastičan pad prihoda prijevoznika pa su državne mjere za zadržavanje i očuvanje radnih mjesta u iznosu do 4.000,00 kn po radniku samo privremena slamka spasa. Nestabilnost svjetskog gospodarstva i nepredvidljive cijene energenata čine autobusni javno linijski prijevoz neisplativim. Predsjednik sindikata prometa i veza Hrvatske, Stjepan Lisičak, napominje kako bi spašavanje vozača i radnika autobusnih javno linijskih prijevoza bilo lakše kada bi se potpisao granski kolektivni ugovor.

Primjer dobre prakse regulacije ovog tipa prijevoza je implementirala susjedna Slovenija, još 2004. godine. Primijenili su model javne usluge i time osigurali radna mjesta i bolje plaće za vozače koje se kreću od 1.000 do 1.100 eura. 

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom