SSSH

PočetnaVijestiAktivnostiSSSH i HUP Ministarstvu prometa uputili prijedloge mjera za spas sektora cestovnog prijevoza

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

SSSH i HUP Ministarstvu prometa uputili prijedloge mjera za spas sektora cestovnog prijevoza

Zagreb. 17. ožujka 2022. - U dopisu upućenom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, SSSH i HUP poručili su kako je uslijed pandemije i visokih cijena goriva sektor cestovnog prijevoza ugrožen, a ministarstvo tome problemu ne daje dovoljno veliku pažnju.

Stoga su predložili donošenje osam mjera u svrhu doprinosa pronalasku rješenja, te zatražili podršku Ministarstva u rješavanju problema.

Mjere su sljedeće:

  • Očuvanje radnih mjesta u sektoru prijevoza putnika - mjera HZZ

Strah od zaraze COVID-19, te Odluke Stožera civiline zaštite RH o dozvoljenoj popunjenosti kapaciteta ograničenoj na 40 posto utjecale su na smanjenje broja putnika koji se još uvijek nisu vratili u javni prijevoz, te su linije koje su ranije bile održive, danas to više nisu. Stoga SSSH i HUP predlažu nastavak mjera za zadržavanje radnih mjesta u djelatnosti prijevoza putnika prema trenutno važećim kriterijima HZZ-a

  • Zamrznuti cijenu goriva putničkom prijevozu na iznos koji je bio na razini prije poskupljenja.

 

  • Prijevoznički dizel

SSSH i HUP smatraju kako prijevoznici trebaju dobiti tretman kakav imaju i ribari i poljoprivrednici s plavim dizelom, stoga predlažu privremenu suspenziju obveze miješanja biogoriva za prijevoznički dizel, što na krajnju cijenu derivata utječe sa 70 lipa, odnosno da taj iznos, koji je zbog zaštite okoliša obveza distributera naftom, Ministarstvo financija izravno vrati prijevoznicima kroz subvenciju za svaku prodanu litru dizela.

  • Pristup gorivu bez ograničenja

S obzirom da su neke zemlje već uvele (ili o tome razmišljaju) o uvođenju ograničenja u točenju goriva, SSSH i HUP upozoravaju da se to u hrvatskom kontekstu ne smije primjenjivati na gospodarstvo. Eventualna ograničenja, smatraju, moraju se odnositi isključivo na privatne automobile, a u ovim izvanrednim uvjetima funkciju prijevoza putnika mogu i moraju obavljati autobusi jer su učinkovitiji i građanima povoljniji.

  • Hitno potpisivanje ugovora o javnoj usluzi sa županijama

Nedopustivo je da cijene goriva rastu, vozači odlaze u inozemstvo, a županije i dalje ne povlače novac za normalno funkcioniranje javne usluge autobusnog prijevoza. Dosad su samo dvije županije potpisale ugovor o javnoj usluzi, pa već drugu godinu zaredom propada 480 milijuna kuna koje je Ministarstvo predvidjelo za tu stavku.

  • Hitno donošenje Zaključka Vlade RH

Tim bi se zaključkom, između ostalog, pozvali naručitelji koji imaju ugovore sklopljene u postupcima javne nabave da zajedno s ugovarateljima pristupe analizi ugovorenih jediničnih cijena usluge prijevoza školske djece, radnika i drugih vrsta prijevoza, za ugovore o javnoj nabavi koji su u tijeku, kako bi utvrdili one stavke na koje je promjena cijena utjecala više od 10 posto.

  • Iznos minimalne trošarine 330 eura/1.000 litara

SSSH i HUP predlažu da Ministarstvo financija privremeno snizi, na EU razini, minimalni iznos trošarine, odnosno privremeno derogiranje odredbi Direktive Vijeća 2003/96/EZ od 27. listopada 2003. koja taj minimalni iznos definira.

  • Snižavanje stope PDV-a na prijevoz putnika na 13 posto

Pod pritiskom visokih cijena goriva moguć je povećan broj putnika u javnom prijevozu koji bi imao pozitivne efekte i na održivost samog javnog prijevoza, ali i zeleni otisak, te smanjenje emisija CO2 jer mnogi građani neće moći podnijeti troškove cijene goriva i koristiti osobne automobile. Ovo bi, smatraju SSSH i HUP, mogla biti prilika da se usluga javnog prijevoza učini dostupnijom i kroz sniženu stopu PDV-a, a time i karte, te privuče veći broj putnika.

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom