SSSH

PočetnaVijestiSSSH i HUP: Ako se županije ne ubrzaju, uskoro neće biti autobusnih prijevoznika, vozača, ali ni ljudi u velikom dijelu Hrvatske

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

SSSH i HUP: Ako se županije ne ubrzaju, uskoro neće biti autobusnih prijevoznika, vozača, ali ni ljudi u velikom dijelu Hrvatske

Zagreb, 13. prosinca 2021. – Više od tri godine nakon što su stvoreni zakonski preduvjeti, Zagrebačka županija je potpisala prvi ugovor o javnoj usluzi s javnolinijskim prijevoznicima. Ugovori su jedini način da se socijalno najosjetljivijim građanima osigura javni prijevoz, a poduzetnicima nastavak poslovanja.

SSSH i HUP pozdravljaju ovaj važan iskorak, smatrajući ga ključnim i jedinim načinom da se županijske i međužupanijske javne linije do 100 kilometara održavaju, te da se osigura opstanak prijevoznika i vozača. Podsjećamo, o javnom linijskom prijevozu ovisi više od polovice hrvatskih građana – njih čak 2,8 milijuna i na njega otpada 80 posto autobusnog prometa u gotovo svim županijama.

Stoga je, kako ističe predsjednik SSSH Mladen Novosel, neshvatljivo i neodgovorno od drugih županija što ne ubrzaju proces potpisivanja ugovora s prijevoznicima. – Pozdravljam odluku Zagrebačke županije, ali ona neće napraviti puno ako se i ostali ne uključe. Situacija u ruralnim županijama je znatno gora i na dnevnoj razini svjedočimo depopulaciji velikog dijela zemlje. O javnom autobusnom prijevozu ovise najosjetljiviji dijelovi društva – učenici, umirovljenici i radnici – i vjerojatno zato župani ne čine ništa. Krajnje je vrijeme da se ubrzaju, te da na taj način omoguće javni prijevoz svima kojima je potreban, a vozačima poštenu plaću za njihov rad – ističe Novosel.

Sličnu poruku hrvatskim županijama poslao je i Damir Zorić, glavni direktor HUP-a, koji je također iskoristio priliku da zahvali Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture što je pripremilo sve zakonodavne preduvjete, te Zagrebačkoj županiji što je najbrže završila proces potpisivanja.

Mogu razumjeti da je ova procedura komplicirana županima, ali oni ne mogu ni zamisliti u kakvoj su poziciji poduzetnici koji su na rubu opstanka. I to sve zbog nečije inertnosti. Potpisivanje ugovora o javnoj usluzi znači spas za poduzetnike, bolje plaće za radnike, a i mogućnost korištenja EU fondova za obnovu flote, što građanima znači bolji, kvalitetniji i sigurniji prijevoz. Zato je vrijeme da se i ostale županije požure jer ćemo u protivnom uskoro ostati bez autobusnih prijevoznika, bez vozača i ono najgore, bez ljudi u ruralnim dijelovima Hrvatske – naglasio je Zorić.

Potpisivanjem ugovora o javnoj usluzi u svim županijama omogućuje se realizacija ciljeva iz Sporazuma o razumijevanju između HUP-a i SSSH za sektor javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika. Podsjećamo kako su nedavno, unatoč suglasnosti i zajedničkom nastojanju socijalnih partnera, propali kolektivni pregovori upravo zbog neizvjesnosti opstanka branše zbog sporog potpisivanja ugovora o javnoj usluzi između županija i privatnih prijevoznika.

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom