SSSH

PočetnaVijestiZa medijeSSSH u medijimaLisičak i Štulić o utjecaju pandemije na sektore prometa i trgovine

Savez samostalnih sindikata Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2,
10 000 Zagreb

tel: + 385 1 46 55 616
tel:+ 385 1 46 55 013
fax: + 385 1 46 55 040
email: sssh@sssh.hr

Opširnije

Lisičak i Štulić o utjecaju pandemije na sektore prometa i trgovine

Zagreb, 9. srpnja 2021. - Godinu i pol dana nakon izbijanja pandemije koronavirusa, jasno je da je pandemija desetkovala radna mjesta i prihode tvrtki u nizu sektora. Predsjednici Sindikata prometa i veza Hrvatske (SPIVH) i Sindikata trgovine Hrvatske (STH) Stjepan Lisičak i Zlatica Štulić za Novosti su govorili o posljedicama koje je pandemija ostavila u sektorima trgovine i prometa koji su među najpogođenijima pandemijom.

- Pandemija je kompletno smanjila prijevoz putnika, dok županije istovremeno traže da se promet na postojećim linijama održava. U javnolinijskom prometu, koji podrazumijeva prometovanje do sto kilometara udaljenosti, prijevoznici preživljavaju od prodaje karata. Ali što kad na relaciji od 20 kilometara prodate svega dvije karte, pita se Lisičak.

Problem je to koji je vezan uz dodjelu potpora prijevoznicima koji obavljaju javnolinijski promet. Nakon tri godine, zajedničkom inicijativom SSSH, SPIVH i Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske te Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), konačno je riješen velik dio problema koji se najvećim dijelom sastojao u tome da je novac za potpore već bio osiguran, ali ga Vlada nije mogla preusmjeriti na županije jer nije bila donesena Odluka o raspodjeli sredstava iz državnog proračuna prema županijama.

Riječ je o iznosu od 480 milijuna kuna koji dosad nije mogao biti isporučen županijama, zbog čega je bilo upitno održavanja većine autobusnih javnih linija, ali i velik broj radnih mjesta.  

Sve je to dovelo do golemih problema za vozače i prijevoznike. Mnogi vozači, zbog bruto plaće od 4.280 kuna, napustili su posao vozača autobusa i posao potražili drugdje. Problem nedostatka radnika prijevoznici su ublažavali vraćanjem umirovljenih vozača na rad od četiri sata.

I sektor trgovine suočio se s gubitkom radnika u vrijeme pandemije. Štulić govori kako je jedan dio radnika napustio posao u trgovini zbog straha od zaraze, dok dijelu radnika, zbog smanjenog prometa ili zatvaranja trgovina, nije produljen ugovor. Oni koji su imali priliku, napustili su posao u trgovini jer plaćom, koja u prosjeku iznosi 4.112 kuna neto, nisu mogli osigurati osnovne životne potrebe. Dijelu radnika pandemija je bila okidač za prijevremenu mirovinu.

Što je najveći problem na području radnoga vremena?

Neplaćeni prekovremeni rad
Nemogućnost utjecaja na radno vrijeme
Rad nedjeljom